El París rococó a l’època de Lluís XV

Comparteix:

Data/Hora - 05/05/2019 / 19:00 H


ISABEL SERRA I GLÒRIA COLL

“El París rococó als inicis de l’època de Lluís XV (1715-1743)”

Isabel Serra i Glòria Coll presenten un concert de música de cambra amb repertori per a traverso i baix continu, violoncel sol i flauta sola, en relació a obres que es varen editar a París durant els primers anys de l’època de Lluís XV. Compositors com Boismortier, Leclair o Blavet eren habituals als anomenats Concert Spirituel, inaugurats a París el 1725 i que per favor del rei tenien lloc al gran Salon des Suisses del Palau de les Tulleries. La institució marcaria el món musical del moment per les seves innovacions i la qualitat de les seves produccions. En aquests anys existeix a París, a més, un variat mercat musical en el que trobem tant composicions dirigides a la Cort i a les diferents cases aristocràtiques com a petits grups de músics aficionats.

Quan el 1715 es va eclipsar el Rei Sol, deixava com a successors al tron de França al seu besnét de cinc anys, que heretaria la corona i a Felip d’Orleans, el seu nebot, qui s’encarregaria de la regència. L’any 1722 mor el regent i es proclama la majoria d’edat de Lluís XV. Darrera la bellesa encantadora del nen-rei s’amagava una personalitat tortuosa i indolent que seria protagonista d’un dels regnats més controvertits de la història de França. El monarca, de vegades voluptuós i devorat pel desig, d’altres taciturn i angoixat pel pecat, desatenia les obligacions de la majestat, deixant els assumptes importants per al cardenal Fleury, primer ministre. El 1743 Fleury mor i l’apàtic rei, als 33 anys, es veu obligat a presidir personalment el Consell.

Isabel Serra Bargalló – TraversoInicia els estudis de flauta al Conservatori de Tarragona obtenint Matrícula d’Honor en tots els cursos i els Premis Extraordinaris de Grau Elemental i Professional. Obté el Títol Superior de flauta al CSMM de Barcelona i posteriorment el Postgraduate Diploma in Orchestral Training (2000) i el Master Degrée in Music Performance (2001) a la Guildhall School of Music and Drama de Londres. Ha obtingut nombrosos premis i reconeixements entre els que destaquen: finalista al Concurs Permanent de JJMM d’Espanya (Segorbe, 1993), finalista i becada al Concurs Permanent de JJMM d’Espanya (Alcalá de Henares, 1995), premi i beca d’estudis de la Fundació Yamaha-Hazen Europa (Madrid, 1997), beca d’ampliació d’estudis de la JONDE (1998), beca de la Fundació Agrupació Mútua per a estudis a Londres (1999), beca de la Generalitat de Catalunya durant dos anys consecutius per a estudis a Londres (1999 i 2000), premi de la fundació “Sylvia and Dennis Forbes” (2000, Londres) per l’excelència en els estudis a la Guildhall School of Music and Drama, Primer Premi al Concurs Nacional de Flauta “Donosti 99”. Des de sempre interessada en la música antiga, n’inicia estudis formals a la Guildhall School de Londres cursant Baroque Studies amb Stephen Preston i Classical Studies amb Rachel Brown. Serà aquesta última qui iniciarà Isabel Serra en la interpretació del traverso i els instruments històrics. El 2015 participa a l’ “Aestas Musica” International Summer School of Baroque Music and Dance, a Varazdin, Croàcia. Ha estat alumna activa del mestre Wilbert Hazelzet en diverses masterclasses internacionals, i l’entusiasme pel traverso la porta posteriorment a perfeccionar estudis a l’ESMUC amb Marc Hantaï. Com a solista ha interpretat el concert “Il Gardellino” de Vivaldi amb l’orquestra de cambra Camerata XXI, el concert en La Major de C. P. E. Bach amb la Guildhall Strings Ensemble, el Concert en Do Major per a piccolo i orquestra de Vivaldi amb el Guildhall Early Music Group, el concert “La Tempesta di Mare” de Vivaldi amb l’Orquestra de Cambra de Vilaseca i la integral dels Concerts de Brandemburg de J. S. Bach amb l’orquestra Camera Musicae. Ha col·laborat tocant diferents traversos en la gravació del CD “Omumbo Rombomba. Cuentos Afroamericanos” (2015), acompanyada de Paco Montañés (percussions) i Alexander Hernández (narrador). Isabel Serra és llicenciada en Història de l’Art per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.

 

Glòria Coll Domingo – Violoncel. Neix a Riudoms el 1988. Al seu poble natal va rebre les seves primeres classes de violoncel a mans de la professora Carmen Gómez a l’edat de vuit anys. Va continuar la seva formació musical al Conservatori Professional de Vila-seca, on es va graduar amb el Títol Professional de Música l’any 2009 sota el mestratge de David Blay. Aquell mateix any va iniciar els seus estudis superiors a l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) en l’especialització d’Interpretació del Violoncel. Allí hi va descobrir la seva passió per la música de cambra i la música antiga, a mans de grans mestres com el Quartet Casals o Bruno Cocset. Fruit d’aquesta nova visió, Glòria Coll decideix continuar la seva formació als Països Baixos. El 2011 es muda a Utrecht per continuar els estudis superiors amb la professora Timora Rosler (violoncel) i Viola de Hoog (violoncel barroc), on es gradua el 2005, amb mèrits, amb el Bachelor of Music de la Hogeschool van de Kunst Utrecht (HKU). Durant el curs 2015-2016, Coll amplia els seus estudis de música antiga al Conservatori d’Amsterdam sota el mestratge de Viola de Hoog. Entre d’altres, ha rebut classes magistrals de violoncel dels mestres Melissa Phelps, Leonid Gorokhov, Dmitry Ferschtman; en el camp de la música antiga, dels violoncel·listes Christophe Coin, Lucia Swart o Bruno Cocset, i ha articipat en projectes amb perspectiva historicista liderats per Wilbert Hazelzet, Shunske Sato, Teunis van der Zwart, Antoinette Lohmann, Heiko ter Schegget o Siebe Henstra. Entre els seus últims projectes, destaca la participació en el festival Opera Forward per a joves talents organitzat per la Dutch National Opera & Ballet, i el projecte conjunt del Conservatori d’Amsterdam amb l’històric grup de música antiga Il Fondamento, amb concerts als Països Baixos i Bèlgica. A més a més, amb el seu grup de música antiga Les Sélénites van quedar seleccionats per al festival de música antiga de Colònia, el Zamus, fet que els va donar l’oportunitat d’oferir un concert en el marc del festival l’any 2016. Glòria Coll ofereix regularment concerts a França i als Països Baixos amb l’ensemble Les Sélénites o en col·laboracions amb altres agrupacions cambrístiques, especialment de música antiga.

PREU ENTRADA: 12 EUROS NO SOCIS – 10 EUROS SOCIS

Bookings

Les reservas estan tancades per aquest esdeveniment. Les entrades que quedin disponibles es posaran a la venda el dia de l'espectacle.

Comparteix:

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca